Vpašovali mu šek na 1.655 €!

Autor: Ivo Masný | 2.2.2011 o 9:20 | Karma článku: 16,04 | Prečítané:  2332x

Po tom, čo som pred pár dňami napísal príbeh chlapa, s ktorým som cestoval, mi na môj mail prišli ďalšie smutné životné príbehy. Rozhodol som sa zverejniť jeden z nich. Bez úprav, len tak ako mi prišiel. Je to príbeh pána Jozefa z Pečovskej Novej Vsi. Asi sme už všetci platili pokuty na ceste, ale toto je silná káva aj na mňa.

Ako fyzická osoba som vlastníkom staršej Ávie. Rádius jej pohybu je spravidla okres Sabinov, tak     20-30 km od môjho bydliska. Používam ju sporadicky pre moju potrebu, prípadne pre potrebu mojich známych, či príbuzných. Tam riadiacu jednotku nepotrebujem.

            Dňa 6. 8. 2010 som viezol staré palivové drevo z Lipian do Rokycian pri Prešove. Kolegyňa upratovala drevník po zomrelom otcovi a posielala ho dcére. Išiel som po trase Lipany - Sabinov - Veľký Šariš - Malý Šariš a Prešov. V Prešove som hneď za označením obce odbočil na Margecany a pokračoval až do Rokycian. Nazad som sa vracal po tej istej trase.

 Pri spiatočnej ceste, keď som už vošiel do obce Malý Šariš ma húkačkou zastavilo policajné auto. Značne ma to vyľakalo, pretože nie som zvyknutý, aby ma prenasledovali húkajúci policajti. Po predložení dokladov sa ma príslušník mýtnej polície opýtal, či viem akú úžitkovú hmotnosť má moje vozidlo a že som bol bez riadiacej jednotky na spoplatnenej ceste I. triedy. Ja som mu odpovedal, že tento kraj nepoznám. O spoplatnenej ceste som vedel, ale keďže nikde po trase a hlavne v Malom Šariši pred vjazdom som nevidel označenie cesty a upozornenie, že vchádzam na spoplatnený úsek, tak som sa domnieval, že tá cesta začína niekde za Malým Šarišom v smere na Poprad. Trocha sme sa klasicky dohadovali. Nakoniec to príslušník ukončil tak, že ak mám do 100,-- EUR pri sebe, tak to poriešime na mieste a oni mi nezoberú doklady ani evidenčné čísla. Ja som bol po nočnej, unavený, vystresovaný, debata trvala dlho, pričom príslušník opakoval dookola stále to isté a evidentne ma nechcel pustiť z pazúrov. Povedal som si, že 100,-- EUR nie je málo, ale naháňať potom doklady a evidenčné čísla by ma stálo určite dosť peňazí a hlavne času a nervov. Súhlasil som! Dostal som pokyn počkať v mojom aute. Dal mi podpísať pokutový lístok s tým, že mi dá papiere potom keď kolega vypočíta pokutu a zaplatím ju. V tomto momente by som rád upozornil na fakt, že po podpise pokutového lístka, som nedostal jeho originál. Všetko zobral do auta a mne kázal čakať. Až dodatočne som si potom uvedomil, že ten lístok nemusel byť vypísaný úplne a nedá sa vylúčiť jeho dodatočná úprava. Obzvlášť keď si uvedomím, že začínam mať problémy s krátkozrakosťou a čítanie mi robí problém a následne udalosti nabrali spád aký nabrali. Pomerne dlho potom trval výpočet tej pokuty. To mi nepridávalo na pohode, chcel som to mať čo najskôr za sebou. Nakoniec som zaplatil vypočítaných 71,94 EUR. Dostal som naspäť kôpku mojich dokladov, ktoré sa medzitým u nich zhromaždili (tech. preukaz, osvedčenie o TK, emisiách, obal na doklady, potvrdenie o zaplatení 71,94 EUR). Kôpku dokladov som hodil na sedadlo a s radosťou som odtiaľ vypadol. Doma som asi po dvoch hodinách chcel doklady roztriediť a vtedy som s hrôzou zistil, že je tam vpašovaný aj šek na 1655,-- EUR! Nikomu neprajem také chvíle aké som mal počas zvyšku dňa aj noci.

O 3 dni som následne prešiel celú trasu osobným autom a zameral sa na to, či som neprehliadol nejakú značku, alebo iné znamenie, že som na spoplatnenej ceste I.triedy. Okrem mýtnej brány, ktorú som si pri jazde Áviou nevšimol som si nič s tým súvisiace nevšimol.

Pýtam sa preto:

            1. Je normálne, aby takúto udalosť ako je vstup na spoplatnenú cestu neavizovalo nejaké          upozornenie, značka?

            2. Je normálne, aby pri chýbajúcich varovaniach, že úsek je spoplatnený nasledovala takáto     pokuta?

            3. Úsek od križovatky v Malom Šariši po odbočku na Margecany je vzdialený 1,6 km! Keď         beriem do úvahy aj cestu nazad, po „akože ceste I. triedy" som  najazdil 3,2 km to znamená,          že som za 1 km jazdy po spoplatnenej ceste zaplatil 22,48 EUR!!! Je to normálne?

            4.  Musela byť mýtna brána osadená v úseku cca 1,4 km medzi obcami Malý Šariš a Prešov?    Veď sa tým znemožnil prejazd takýchto účastníkov ako som ja zo sabinovskej oblasti do        oblasti Margecian? (a naopak). Znemožnila sa tým prímestská doprava Malý Šariš - Prešov. Je    to normálne?

            5. Má štát a jeho úradníci platení z našich daní život svojim živiteľom uľahčovať, alebo ma       vytvárať prekážky a pasce ako je to v tomto prípade? Je to normálne?

            6. Ak už tú pokutu dostanem, nemalo by to byť napr. vo forme: „ Udeľujem Vám pokutu vo       výške 1655,-- EUR za porušenie . . ." Je normálne, aby sa šek na takúto pokutu vsúval len tak   nenápadne medzi doklady? Mal by byť mýtny policajt označený identifikačným číslom?

            7. Myslíte si, že zo svojho príjmu (doklad je v prílohe) si môžem dovoliť zaplatiť takého             zbojnícke pokuty? Myslíte si, že seriózna banka mi dá pôžičku pri takomto príjme? Jedine asi        nebankovka. Len sa potom musím rozlúčiť s rodinným domom.

            8. Som netrestaný, od roku 1983 nepretržite zamestnaný a dane odvádzajúci občan  tejto         republiky. Myslíte si, že po mojich skúsenostiach zo 6. augusta 2010, po nájazdoch Jánošíkovských družín v bielych čiapkach a košeliach, po kauzách Kubašiak, Jacko, senecká   Oáza, Brhel a Rozin, zásah v Šarišských Michaľanoch, Hrbáček a tak ďalej, mám byť pokojný           a spokojný? Len pracovať a platiť dane a pokuty?

            S pozdravom

            JŽ

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?